Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων


















21 Μαρτίου___Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων

Όταν γεννιέμαι, είμαι μαύρος
Όταν μεγαλώσω, είμαι μαύρος
Όταν κάθομαι στον ήλιο, είμαι μαύρος
Όταν φοβάμαι, είμαι μαύρος
Όταν αρρωσταίνω, είμαι μαύρος
Κι όταν πεθαίνω, ακόμα είμαι μαύρος
Κι εσύ λευκέ άνθρωπε
Όταν γεννιέσαι, είσαι ροζ
Όταν μεγαλώνεις, γίνεσαι λευκός
Όταν κάθεσαι στον ήλιο, γίνεσαι κόκκινος
Όταν κρυώνεις, γίνεσαι μπλε
Όταν φοβάσαι, γίνεσαι κίτρινος
Όταν αρρωσταίνεις, γίνεσαι πράσινος
Κι όταν πεθαίνεις, γίνεσαι γκρι
Και αποκαλείς εμένα έγχρωμο;

Το ποίημα αυτό προτάθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη ως το καλύτερο ποίημα του 2006.Το έγραψε ένα παιδί από την Αφρική.

Η 21η Μαρτίου καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών
το 1996, ως η Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη των φυλετικών διακρίσεων,
σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος, που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη.
Στις 21 Μαρτίου του 1960 η αστυνομία της ρατσιστικής Νοτίου Αφρικής πυροβόλησε εν ψυχρώ κατά διαδήλωσης φοιτητών στην πόλη Σάρπβιλ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 70 άνθρωποι.Οι νεαροί διαδηλωτές διαμαρτύρονταν ειρηνικά κατά των νόμων του Απαρτχάιντ, που είχε επιβάλλει το καθεστώς της λευκής μειοψηφίας στη χώρα, εφαρμόζοντας τη θεωρία της ανισότητας ανάμεσα στις φυλές.
Ο ΟΗΕ μάς καλεί αυτή τη μέρα να ενώσουμε τις φωνές μας για τα θύματα του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.

Γιατί μπορεί να μην είμαστε ίδιοι,αλλά όλοι είμαστε ίσοι,έχοντας τα ίδια δικαιώματα,τις ίδιες ευκαιρίες στη ζωή,τον ίδιο ουρανό,την γη για σπίτι,μία μάνα,ένα πατέρα,κυλά κόκκινο αίμα στις φλέβες,είμαστε άνθρωποι,έχουμε νου και αισθήματα,ας μην αφήνουμε τις φυλετικές διακρίσεις να υπάρχουν και να καθοδηγούν στον όλεθρο την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

___Ελένη Ιωάννου.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις